تهران-ایسکانیوز: نمایش "خرده جنایتهای زناشویی" به نفع شهره سلطانی که این روزها در شرایط بد جسمی به سر می برد خوانده می شود و مسعود طیبی کارگردان این نمایشنامه خوانی است.


مسعود طیبی کارگردان نمایشنامه خوانی "خرده جنایت های زناشویی" درباره مناسبت اجرایش به خبرنگار تئاتر ایسکانیوز گفت: پیش از آنکه بخواهم "خرده جنایت های زناشویی" را کارگردانی کنم تصمیم داشتم نسبت به وضعیت شهره سلطانی عکس العمل انسانی و فرهنگی نشان دهم زیرا ایشان را از قبل می شناسم و دوستی ما به سالهای پیش باز می گردد.


طیبی در ادامه گفت: تمرینات نمایشنامه خوانی "خرده جنایتهای زناشویی" را با شاگردانم آغاز کرده بودم که با خبر شدم شهره سلطانی بیمار است و از آنجایی که ارادت خاصی به این هنرمند دارم تصمیم گرفتم "خرده جنایت های زناشویی" را به نفع این هنرمند و برای او نمایشنامه خوانی کنم. در همین راستا با همسر شهره سلطانی مشورت کردم و ایشان نیز با تصمیم من موافقت کردند و قرار شد شهره سلطانی شاهد اجرای نمایشنامه خوانی "خرده جنایت های زناشویی" باشد تا به این ترتیب این اجرا به ایشان تقدیم شود.


این کارگردان با تأکید بر اینکه گاه حمایت های معنوی از حمایتهای مالی تأثیرگذارتر است گفت: به عنوان یک هنرمند وظیفه خودم می دانم که در چنین مواقعی از هنرمندان قابل تقدیر حمایت کنم و برای شخصی مثل من تئاتر بهترین روش حمایت است و بی شک مردم و مخاطبان نیز از این نوع حمایتهای نمادین استقبال خواهند کرد.


این کارگردان درباره علت انتخاب نمایشنامه "خرده جنایت های زناشویی گفت: از سالها قبل به این نمایشنامه علاقه داشتم و دوست داشتم آن را اجرا کنم و در "کارگاه نمایش باران" این فرصت را غنیمت شمردم و با شاگردانم به تمرین این نمایشنامه پرداختم.


طیبی درباره قصه نمایشنامه گفت: نمایشنامه خرده جنایت های زناشویی درباره زندگی زوجی جوان است و قصه از آنجایی آغاز می شود که مرد نمایشنامه دچار فراموشی می شود و همسرش سعی می کند در بازگرداندن حافظه مرد به او کمک کند غافل از اینکه مرد، حافظه اش را از دست نداده و علت این اتفاق همسر اوست که با مجسمه ای به سر او ضربه زده است.


مسعود طیبی در پاسخ به این سوال که داستان نمایشنامه چقدر در راستای اهداف معنوی اوست گفت: مسلمأ نمایشنامه و قصه آن خیلی با وضعیت شهره سلطانی و بیماری اش مرتبط نیست و قرار هم نیست چنین باشد زیرا این نمایشنامه خوانی یک اجرای نمادین است و همین که مخاطب بداند این اثر به نفع شهره سلطانی و برای او اجرا می شود کافی است و شهره سلطانی نیز به این وسیله در یک اجرای هنری حضور دارد و نسبت به قبل روحیه بهتری پیدا خواهد کرد.


مسعود طیبی ضمن تشکر از مسئولان کارگاه نمایش باران ادامه داد: هفده سال است که در تئاتر فعالیت می کنم و این اولین بار است که بی دغدغه روی کارگردانی متمرکز می شوم و بدون هیچ مشکلی تنها به کارگردانی اثرم فکر می کنم و این آرامش را مدیون مسئولان کارگاه نمایش باران هستم زیرا مسئولان این مجموعه علاوه بر برخورد و منش حرفه ای تمام مخارج گروه را به عهده گرفتند.


مسعود طیبی در پایان از مخاطبان تئاتر دعوت کرد تا در این امر خیر شرکت کنند تا به این وسیله در بهبود وضعیت جسمی شهره سلطانی سهیم باشند.


شهره سلطانی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما مدتی قبل دچار ورم غیرعادی صورت شد و این مشکل تا به آنجا پیش رفت که تکلم این بازیگر را با مشکل مواجه کرد و متأسفانه با وجود تلاش پزشکان شهره سلطانی هنوز بهبود پیدا نکرده و در بستر بیماریست.


نمایشنامه "خرده جنایت های زناشویی" یکی از آثار معروف نویسنده فرانسوی اریک امانوئل اشمیت است و مسعود طیبی کارگردانی خوانش این نمایشنامه را به عهده گرفته است.


رامین یحیی زاده، بیتا عالمی نقش خوانان این نمایش‌نامه هستند و این اثر در روز یکشنبه 27 مهرماه رأس ساعت 19در کارگاه نمایش باران واقع در خیابان استاد نجات الهی، ابتدای خیابان اراک پلاک 72 واحد 7 خوانش می‌شود.


گفتگو وحید خانه ساز

کد خبر: 110894

وب گردی

وب گردی