فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) با وجود تمام نگراني ها در مورد آمادگي برزيل، تاريخ برگزاري مسابقات جام جهاني 2014 در اين کشور را اعلام کرد.


بر اساس اعلام فيفا جام جهاني برزيل از 12 ژوئن سال 2014 آغاز خواهد شد و تا روز 13 ژوييه ادامه خواهد داشت.
''جروم والکه'' در اين باره گفت: در حال حاضر همه مي خواهند بدانند بازي افتتاحيه در چه شهري برگزار مي شود اما اين شهر در ماه اکتبر انتخاب خواهد شد.
برزيل که پنج عنوان قهرماني در جام جهاني را در کارنامه دارد، قرار است براي دومين بار از سال 1950 تا کنون ميزبان يکي از بزرگترين رويدادهاي ورزشي جهان باشد.
برزيل در فينال جام جهاني 1950 که در ورزشگاه ماراکانا برگزار شد، مقابل اروگوئه شکست خورد.
آخرين کشور ميزبان جام جهاني از آمريکاي جنوبي، آرژانتين در سال 1978 بود.
دبير کل فيفا همچنين اعلام کرد که مسابقات جام کنفدراسيون ها نيز از 15 تا 30 ژوئن سال 2013 در برزيل برگزار مي شود.
اين رقابت ها به عنوان پيش درآمدي براي جام جهاني، با حضور هشت تيم متشکل از برزيل ميزبان، اسپانيا مدافع عنوان قهرماني دوره قبل و قهرمان هاي شش کنفدراسيون دنيا انجام خواهد شد.
''سپ بلاتر'' رييس فيفا نيز در حالي که نگراني هاي بسياري در مورد روند آمادگي برزيل و ساخت ورزشگاه هاي اين کشور براي جام جهاني وجود دارد، از آمادگي اين کشور 190 ميليون نفري خبر داد و گفت: هنوز برخي از کارها مانده اما برزيل با همکاري فيفا جام جهاني فوق العاده اي را برگزار خواهند کرد.
والکه اين نگراني ها را به ترديدهايي که قبل از برگزاري جام جهاني 2010 در مورد آفريقاي جنوبي وجود داشت، تشبيه کرد و اظهار داشت: برزيل هنوز دو سال تا زمان آغاز مسابقات فرصت دارد. آخرين ورزشگاه قرار است اواخر سال 2013 تکميل شود.
گفته مي شود فينال جام جهاني در ورزشگاه معروف ماراکانا در شهر ريودوژانيرو برگزار خواهد شد گرچه اشاراتي نيز به ورزشگاه ''استاديو دو مورومبي'' در شهر سائوپائولو شده است.
مسابقات مقدماتي جام جهاني روز شنبه در ريودوژانيرو قرعه کشي خواهد شد.