قانون کلام

کلمات دارای انرژی هستند، زمانی که انرژی آن کلمه به فضا می رود مجدداً به ما باز می گردد.
کسی که از نفوذ کلام باخبر است، به هنگام گفتگو دقت بسیار به خرج می دهد. کافی است مراقب واکنش کلامش باشد تا بداند که " بی ثمر باز نمی گردد". انسان با کلامی که بر زبان می آورد پیوستهقوانینی برای خود وضع می کند.این کلام و اعتقاد خودِ انسان است که در ذهن نیمه هوشیار، امید و انتظار می آفریند و برایش شگون و خوش اقبالی می آورد، یا وضعیتی خجسته را به سوی خود جذب می کند. ذهن نیمه هشیار ، ذره ای حس شوخ طبعی ندارد. مردم به گونه ای مخرب درباره خود شوخی می کنند و ذهن نیمه هشیار آن را جدی می گیرد. به هر چه توجه کنید با آن یکی می شوید پس هرگز درباره ی چیز مخربی صحبت نکنید چون کم کم به همان سیما در می آیید. امروز قدرت کلام از بمب اتم بیشتر است.بیایید تمرین کنیم کلماتی همانند فاجعه، مصیبت ، بدبختی و .... را ترک کنیم.به دلیل قدرت تموجی و نفوذ کلام، هر آنچه آدمی بر زبان آورد همان را به سوی خود جذب خواهد کرد. کسانی که پیوسته از بیماری سخن می گویند همواره بیماری را به سوی خود جذب خواهند کرد.انتقاد مدام " روماتیسم" ایجاد می کند. چون افکار ناشی از بدبینی و ناهناهنگی، خون را مسموم می کند و این سموم در مفاصل رسوب می کنند.اصولاً هر مرضی حاصل ذهنی ناآرام است. انسانِِِِ آگاه از ماوراء الطبیعه می داند که بیماری در ذهن ریشه دارد، و برای شفای تن نخست "باید روح" را شفا داد. روح همان ذهنِِ نیمه هشیار است که باید از تفکر نادرست "رهانیده" شود.مَثَل قدیمی می گوید:" تنها به سه منظور جرات کنید کلامتان را بکار ببرید. برای طلبِ شفا، برکت و سعادت. " هر آنچه آدمی درباره ی دیگران بگوید، درباره ی او خواهند گفت. و هر آنچه را برای دیگری آرزو کند، همانا برای خود آرزو کرده است.
"لعن و نفرین به خود دشنام دهنده باز می گردد." اگر انسانی برای کسی "بدبختی" بخواهد ، بی تردید بدبختی به سراغ خود او خواهد آمد. اگر بخواهد به کسی کمک کند تا به موفقیت برسد، همانا راه موفقیت خود را هموار کرده است.وقتی دروغی گفته می شود، انرژی کاذب به فضا رفته و به خود جامعه مان بر می گردد. قانون عدل این است که اگر دروغ بگوییم به ما دروغ گفته شود.حتی تعارفات مثل "قابلی ندارد" چون دروغ و ریاست یک انرژی پوچ است.ما باید خودمان را از تعارفات برحذر کنیم. از کلماتی مثل فدات بِشَم ، قربونت بِرَم بپرهیزیم زیرا این کلمات فقط برای خداست و نهایت به او بر می گردیم.از قسم های دروغ که بسیار آسیب می رساند اجتناب کنیم.
همچنین کلـمات در برآورده کردن آرزوها و خـواسته های ما دخـیل هسـتند . اگـر ما چـیزی از خـدا می خواهیم بـاید آن را با جملات مثبت و زمان حال بیان کنیم.مثلاً بگوییم: "خداوندا عاشقانه سپاسگزارم بخاطر خانه بزرگی که به من عطا فرموده اید."همچنین سپاسگزاری کردن از تمام نعمتهایی که خدا به ما عطا فرموده اند باعث می شود آن نعمتها پایدار باشند و حتی افزایش پیدا کنند.زمانی که نزد دوستمان درددل می کنیم، واژه های ناسپاسی را از دهان خارج می کنیم و همین واژه ها باعث می شود که در زندگی مان متجلی شود.هر چیزی می گوییم به ما جذب می شود چه منفی و چه مثبت.هر کلمه ای جمله ای را می سازد و هر جمله ای وضعیت و شرایط ما را می سازد. سعی کنیم کمتر حرف بزنیم و بیشتر تسبیح خدا را بگوئیم.حتی اگر شعری می نویسیم و یا می شنویم شاد، موفقیت آمیز و امید بخش باشد زیرا کلمات شرایط زندگی مان را بوجود می آورد.هر روز که از خانه بیرون می رویم بگوئیم پروردگارا کلماتی که شما می پسندی در سر، مغز و زبانم جاری بفرما.در قرآن آمده است: انسان در گرو اعمال خودش است: گفتار، افکار و اعمال. باید از حرف و اندیشه و عمل خودمان بترسیم. زمانی که قضاوت می کنیم باید از قضاوت خود بهراسیم. انسان با انرژی صوت می تواند با خدا ارتباط برقرار کند، به همین منظور نماز را در 5 نوبت می خوانیم. زیرا ذکر خدا را می گوییم و به انرژی پاک و مثبت وصل می شویم.انسان با کلامی که بر زبان می آورد می تواند هر آنچه را که حق الهی او است به عینیت درآورد. هر چند باید به کلامی که بر زبان می آورد ایمان کامل داشته باشد.اِشعیاء نبی گفت: " همچنان کلام من که از دهانم بیرون آید خواهد بود. نزد من بی ثمر بازنخواهد گشت. آنچه را که خواستم بجا خواهد آورد و برای آنچه آن را فرستادم کامران خواهد شد." اکنون می دانیم که واژه ها و اندیشه ها دارای امواجی بی نهایت نیرومندند که همواره به تن و چارچوب امور آدمی شکل می بخشند.لازم ترین کار این است که روز خود را با کلام درست آغاز کنید: مثلاً روزِ خود را با این عبارت آغاز کنید:تو امروز انجام خواهی پذیرفت ، زیرا امروز روز تکمیل و کمال است. و من برای روزی چنین عالی و تمام عیار، خدا را شکر می کنم. امروز معجزه پس از معجزه خواهد آمد و شگفتیها باز نخواهند ایستاد.این کار را به یک عادت تبدیل کنید تا شاهد بروز معجزه ها و شگفتیها در زندگی خود شوید.برای انسان آگاه از نفوذ کلام که رهنمودهای شهودی خود را دنبال می کند، انجام هیچ کاری چندان دشوار نیست. به یُمن کلام، نیروهای غیبی را به کار وا می دارد و تن خود را باز می آفریند یا به امور خود صورتی تازه می بخشد. از این رو ، انتخاب کلمات درست اهمیت حیاتی دارد. انسان بـاید کلـامی را که می خواهد به عرصه غیبی فراافکند با دقتی هر چه تمامتر برگزیند. او می داند که خدا روزی رسان او است و برای هر تقاضـا عرضه ای هست. و کلامی که بر زبان می آورد بـسانِِِ کلیدی درِِ این خزانه ی غیبی را می گشاید.بخواهید که به شما داده خواهد شد. پس کلام لازم را بر زبان آورید. کلام انسان عصای معجزه گر او است: سرشار از سحر و اقتدار!زندگی و مرگ در قدرت زبان است. پس آدمی می تواند با یک حرکت عصای ِ کلامِ خود، وضعیتیناخوشایند را از میان بر دارد. یعنی بجای اندوه، شادمانی و به جای بیماری، تندرستی و به جای تنگدستی، فراوانی بنشاند.

منبع: کتاب چهار اثر از فورانس اسکاول شین، ترجمه خانم گیتی خوشدل